loading...

اسكي فضايي

اسكي فضايي

بازدید : 78
11 زمان : 1399:2

در اين موارد نبايد از اسكي فضايي استفاده كنيم :

بيماري هاي التهابي زانو:

حركاتي كه مستلزم خم شدن و باز شدن هاي پشت سر هم زانو مي باشند در كساني كه به آرتروز زانو مبتلا هستند موجب آسيب بيشتر به باقيمانده غضروف مفصلي و صفحه ي انتهايي استخوان هاي اين مفاصل شده و التهابات موجود را افزايش ميدهند. حال اگر اين حركات قدرتي باشند، فشار زيادي بر مفصل زانو وارد مي كنند، ضررشان بيشتر است.

درد مفاصل اندام تحتاني:

درد در يك مفصل مي تواند از عوامل مختلفي نشات گرفته باشد. از جمله؛ عوامل استخواني، كپسولي، تاندوني و عضلاني و عوامل مربوط به رباط ها. در تمامي اين موارد وارد آوردن فشار به مفصل و حركت دادن آن باعث افزايش درد، التهاب و آسيب مي شود.

فوايد و مزيت هاي استفاده از اسكي فضايي:

پيشگيري از آرتروز:

ورزش هايي كه در طي انجام آنها نيروي ملايمي به صورت عمودي بطور متناوب به غضروف مفصلي زانو وارد ميشود؛ از جمله راه رفتن و دويدن ملايم يا ورزش با دستگاه هايي نظير تردميل، استپر، اسكي ثابت و دوچرخه ثابت، باعث بهبود تغذيه غضروف مفصلي و پيشگيري از تخريب آن مي شود. با توجه به اين كه تخريب غضروف مفصلي مهمترين عامل ايجاد آرتروز است، اين ورزش ها باعث پيشگيري از آرتروز مي شوند.

براي خانم هاي باردار

وضعيت ورزش با اين دستگاه در حالت نشسته به گونه ايست كه خانم هاي باردار به راحتي و بدون هيچ گونه خطري مي توانند با آن ورزش كنند. با توجه به اينكه فعاليت هايي كه در آن خم شدن، پريدن، دويدن و پيچيدن و احتمال آسيب وجود دارد براي خانم هاي باردار بسيار خطرناكند اين دستگاه شرايط امني را براي آنها فراهم مي آورد.

تراكم استخوان:

تمريناتي كه در طي انجام آن ها به محور طولي استخوان ها فشار وارد مي شود باعث استخوان سازي، جذب كلسيم از خون و افزايش تراكم استخوان ميشوند.

افزايش توان استقامتي بدن:

ورزش هايي مثل پياده روي، دوچرخه سواري و ... باعث افزايش استقامت بدن مي شود.

كاهش كلسترول خون:

در آزمايشات مختلفي كه توسط دانشمندان مختلف صورت گرفته است، بيان شده است: كه ورزش منظم روزانه با اسكي فضايي باعث كاهش ميزان كلسترول مضر و افزايش مقدار كلسترول مفيد خون مي شود.

فشار خون:

در بيماراني كه به هر علتي دچار ضايعه عروقي و فشار خون هستند، ورزش هايي مناسب مي باشند كه زياد باعث تغيير فشار خون و تنگ و گشاد شدن عروق نمي شوند. بنابراين ورزشهاي ملايم منظم و روزانه نه تنها مشكلي ايجاد نمي كنند بلكه از پيشرفت بيماري جلوگيري كرده و به بهبودي آن كمك مي كنند. از اين رو ورزش با دستگاه اسكي فضايي بسيار مفيد است.

كمردرد با كاهش زمان تمرين و افزايش دفعات آن:

افرادي كه دچار كمردرد مي باشند، مي توانند با كمك اين دستگاه به ورزش بپردازند چون در تمرين با اين دستگاه مهره هاي كمر بسيار كم حركت مي كنند. ولي بايد مدت زمان تمرين را كم و دفعات آن را زياد كرد.

كاهش وزن:

تمامي فعاليت هاي ورزشي باعث افزايش سوخت و ساز بدن شده و مصرف انرژي را در بدن افزايش مي دهند. انرژي بدن از مولكول هايي به نام ATP تامين مي شود. افزايش مصرف انرژي بدن باعث تغيير منبع توليد ATP از قند هاي ساده به چربي ها مي شود. مصرف بيشتر از معمول چربي ها باعث كوچك شدن بافت هاي چربي بدن، كاهش وزن و تناسب اندام مي شود. اسكي فضايي نيز باعث سوخت و ساز بيشتر در بدن مي شود.

بازدید : 119
11 زمان : 1399:2

تناسب عمومي

محبوبيت دستگاه هاي الپتيكال يا اسكي فضايي روز به روز در حال افزايش است و در بسياري از سالن هاي ورزشي و خانه ها ديده مي شود. ورزشكاران از اسكي فضايي (الپتيكال) به عنوان وسيله اي براي بهبود تناسب اندام و قدرت بدني خود استفاده مي كنند.

الپتيكال (اسكي فضايي) جايگزين مناسبي براي ساير دستگاه هاي هوازي است. اسكي فضايي در مقايسه با تردميل از محبوبيت بيشتري برخوردار است و استفاده از آن ساده تر است. اساسا الپتيكال يا اسكي فضايي دستگاهي است مابين تردميل و دستگاه پله نوردي به علاوه يك اهرم بازو براي تحرك نيم تنه بالاليي بدن كه افراد در سطوح مختلف فيتنس مي توانند از آن استفاده كنند.

استفاده آسان، كم ضربه بودن و سوزاندن كالري بالا توسط اسكي فضايي (الپتيكال) از كم ترين مزاياي آن براي خريد است. مقدار كالري سوزانده شده هنگام ورزش با اسكي فضايي (الپتيكال) به عواملي نظير وزن فرد، مدت زمان استفاده از الپتيكال و شدت تمرينات بستگي دارد.

كالري سوزانده شده توسط الپتيكال

در اينجا نمونه هايي از ميزان كالري هايي كه يك فرد در طول تمرين چالش برانگيز خود با اسكي فضايي سوزانده است نام مي بريم:

مثلا فردي با ۵۶ كيلو وزن در ۳۰ دقيقه تمرين با اسكي فضايي ،۳۲۲ كالري و در ۶۰ دقيقه ۶۴۵ كالري مي سوزاند. فردي با ۶۸ كيلو وزن، ۳۸۶ كالري در ۳۰ دقيقه و ۷۷۳ كالري در يك ساعت ورزش با الپتيكال مي سوزاند. فردي هم با ۸۰ كيلو وزن، مقدار ۴۵۱ كالري در ۳۰ دقيقه و ۹۰۲ كالري در ۶۰ دقيقه ورزش با الپتيكال مي سوزاند.

كنترل شدت ورزش با اسكي فضايي

شما مي توانيد تعداد كالري هاي خود را با افزايش شدت و قدرت تنظيمات دستگاه اسكي فضايي (الپتيكال) خود، افزايش دهيد. بيشتر دستگاه هاي الپتيكال (اسكي فضايي) داراي تنظيمات قدرتي و شدت حركات هستند. زماني كه شما تنظيمات اسكي فضايي را تغيير مي دهيد، دستگاه براي نگه داشتن حركت خود در همان درجه، از شما تلاش بيشتري را مي خواهد؛ پس بدن شما مجبور مي شود سخت تر كار كند و در نتيجه كالري بيشتري مي سوزاند.

بازدید : 114
11 زمان : 1399:2

اسكي فضايي (الپتيكال) دستگاهي است كه عضلات بدن را در برابر تمرينات هوازي (تمرينات طولاني مدت با شدت كم ) قرار مي دهد، باعث تقويت سيستم قلب و تنفسي شده و فشار لازم را براي بالا بردن كارايي قلب و ريه ها ايجاد مي كند. علاوه بر اين راهي مناسب براي سوزاندن كالري ها و كم كردن وزن بدن مي باشد تا بدن در وضعيت و آمادگي مطلوب قرار گيرد. اين دستگاه اين امكان را براي شما فراهم مي كند كه بالا تنه و پايين تنه اي بسيار زيبا داشته باشيد و در واقع تمام قسمت هاي بدن شما با استفاده روزانه از آن البته با شدت بسيار پايين، سالم و قوي باقي بمانند.

اين دستگاه تمرين به شما اجازه مي دهد تا بالاتنه و پايين تنه بدنتان را همزمان تمرين دهيد به طور مثال بازوها، سينه ها،كمر، ران ها، و شانه ها همه را در يك زمان به فعاليت مي اندازد. در حقيقت اين دستگاه فوايد بسيار زيادي براي تمرين روزانه قلب و عروق شما دارد. استفاده متداوم از الپتيكال ميزان ظرفيت قلب را به سرعت افزايش خواهد داد و همه بدنتان را به فعاليت وا مي دارد. علت اينكه اين دستگاه متناسب براي ورزش روزانه مي باشد اين است كه باعث مي شود آسيب هايي كه از برنامه هاي راه رفتن و دويدن و... به بدن وارد مي شد ديگر به سراغ بدن نيايند و در حقيقت شما با اين دستگاه بهتر و پايدارتر به نسبت ديگر ورزشها به فعاليت بدني خواهيد پرداخت.

انواع مدل هاي اين دستگاه در باني اسپرت در دسترس شما وجود دارد، اين بدين معني است كه شما براي خريد، بيشتر از يك انتخاب داريد و مي توانيد تصميم بگيرد كه كدام يك براي شما متناسب مي باشد. شما نيازمند دستگاهي هستيد كه ورزشهاي روزانه را برايتان ميسر سازد و كمك كند تا كه سلامتيتان تضمين گردد.

سيستم مقاومت : بر روي دستگاه هاي اسكي ثابت امكاني وجود دارد كه سختي حركت بر روي اسكي ثابت قابل تنظيم است به اين امكان سيستم مقاومت مي گويند كه به دو گروه تقسيم مي شود

الف) سيستم مقاومت تسمه نمدي ب) سيستم مقاومت مكانيك

الف) سيستم مقاومت تسمه نمدي : در اين حالت از اعمال مقاومت يك تسمه نمدي وجود دارد كه يك سر آن به بدنه دستگاه از داخل اتصال دارد و سر ديگر آن به درجه تنظيم مقاومت متصل است كه با چرخش درجه تنظيم مقاومت اين تسمه درگير تر مي شود و باعث مي شود تا حركت با مقاومت بيشتري انجام بگيرد و در نتيجه كالري بيشتري مصرف شود . در ضمن قسمتي كه چرخ دوار است كه تسمه نمدي روي آن قرار مي گيرد ،از جنس پلاستيك بوده و در قسمت مركز به جاي بلبرينگ از بوش استفاده شده است كه به دليل سرعت بالا اين قسمت ضعف دارد .

مزاياي اسكي فضايي : قيمت مناسب

معايب اسكي فضايي : تسمه نمدي - اصطحكاك و استهلاك بالا

چرخ دوار پلاستيكي - استقامت كم

بوش بجاي بلبرينگ - خرابي زياد

ب ) سيستم مقاومت مكانيك : دراين سيستم مقاومت روش كار به اين صورت است كه يك چرخ گردان چدني وجود دارد كه به وسيله يك سر آهنرباي قوي احاطه شده كه به وسيله درجه تنظيم مقاومت كه 8 درجه دارد به اين چرخ گردان نزديك يا دور مي شود و به هيچ وجه با آن تماس پيدا نمي كند و اصطحكاكي بين اين دو قطعه وجود ندارد به همين دليل عمر طولاني دارد و نيازي به تعويض قطعه مصرفي ندارد . درضمن به جاي بوش در قسمت چرخ گردان از بلبرينگ استفاده شده است كه هم حركت روان تري دارد و هم طول عمر بيشتري

راهنمايي هايي مهم براي ايمني در استفاده از اسكي فضايي

قبل از استفاده از الپتيكال به دقت راهنماي استفاده از الپتيكال را مطالعه كنيد و آن را در محلي سالم نگه داريد.

آموزش هايي كه در راهنما درباره چگونگي نگهداري از الپتيكال بيان شده به دقت عمل كنيد و هيچگاه آنها را فراموش نكنيد.

اگر شما حالت تهوع، سر گيجه و يا علايم غير عادي ديگري داشته ايد تا زماني كه اين علايم به پايان نرسيده است دست به تمرين روزانه با دستگاه نزنيد و با پزشكتان مشورت كنيد.

براي جلوگيري از دررفتگي ها و درد ها قبل از شروع ورزش روزانه با دستگاه مقداري به فعاليت هاي گرم كردن بپردازيد و در پايان تمرين نيز زماني را به سرد كردن بپردازيد. در ضمن حركات كششي را در ابتدا و انتهاي ورزش خود فراموش نكنيد.

اين دستگاه براي استفاده در بيرون منزل نمي باشد. مكان دستگاه بر روي يك سطح صاف باشد و براي پيشگيري از هر گونه آسيب به دستگاه از به زمين افتادن و سقوط دستگاه جلوگيري كنيد.

مطمين شويد كه در محيط تهويه مناسب وجود دارد و از تمرين در هواي سرد اجتناب كنيد.

اگر به كودكان اجازه استفاده از دستگاه را مي دهيد مي بايست بر فعاليت آنها نظارت داشته باشد و به درستي روش استفاده از دستگاه را به آنها آموزش دهيد به ياد داشته باشيد كه جسم و روح كودكانتان و همين طور شخصيتشان توسعه مي يابد.

در هنگام استفاده از دستگاه اسكي فضايي لباس هاي متناسب به تن كنيد.

بازدید : 112
11 زمان : 1399:2

اصطلاح اليپتيكال درلغت انگليسي به معناي بيضي اي مي باشد كه شكل خاصي به خود گرفته است. اسكي فضايي (الپتيكال) اسامي گوناگوني را به خود اختصاص داده است. از جمله مي‌توان به تمرين دهنده متقاطع تمرين دهنده ورزشي بيضي شكل و مربي پله اشاره كرد. وقتي شما پاهاي خود را بر روي محل مخصوص خود بر روي دستگاه قرار مي دهيد و با دستانتان دستگيره هاي آن را مي گيريد به افزايش قابليت تعادل شما كمك مي كند.

اين دستگاه اين امكان را براي شما فراهم مي كند كه بالا تنه و پايين تنه اي بسيار زيبا داشته باشيد و در واقع تمام قسمت هاي بدن شما با استفاده روزانه از آن البته با شدت بسيار پايين، سالم و قوي باقي بمانند.

دستگاه تمرين الپتيكال كاملا مناسب براي رسيدن به آمادگي جسماني مطلوب

اين دستگاه تمرين به شما اجازه مي دهد تا بالاتنه و پايين تنه بدنتان را همزمان تمرين دهيد به طور مثال بازوها، سينه ها،كمر، ران ها، و شانه ها همه را در يك زمان به فعاليت مي اندازد. در حقيقت اين دستگاه فوايد بسيار زيادي براي تمرين روزانه قلب و عروق شما دارد. استفاده متداوم از الپتيكال ميزان ظرفيت قلب را به سرعت افزايش خواهد داد و همه بدنتان را به فعاليت وا مي دارد.

دستگاههاي اسكي فضايي بدنتان بسيار عالي هم از لحاظ آمادگي جسماني و هم از لحاظ زيبايي اندام مي سازند. علت اينكه اين دستگاه متناسب براي ورزش روزانه مي باشد اين است كه باعث مي شود آسيب هايي كه از برنامه هاي راه رفتن و دويدن و… به بدن وارد مي شد ديگر به سراغ بدن نيايندو در حقيقت شما با اين دستگاه بهتر و پايدارتر به نسبت ديگر ورزشها به فعاليت بدني خواهيد پرداخت.

امروزه چندين نوع از اين دستگاه در دسترس شما در فروشگا هها وجود دارد، اين بدين معني است كه شما براي خريد بيشتر از يك انتخاب داريد و مي توانيد تصميم بگيرد كه كدام يك براي شما متناسب مي باشد.شما نيازمند دستگاهي هستيد كه ورزشهاي روزانه را برايتان ميسر سازد و كمك كند تا كه سلامتيتان تضمين گردد. در حقيقت تمرين كردن با الپتيكال فوايد با ارزش بسياري براي شما به وجود مي آورد و اين دستگاه بهترين محصول است كه در بازار وجود دارد و پاسخ مناسبي براي مطالباتان در زمينه سلامت مي باشد

راهنمايي هايي مهم براي ايمني در استفاده از الپتيكال

قبل از استفاده از اسكي فضايي به دقت راهنماي استفاده از الپتيكال را مطالعه كنيد و آن را در محلي سالم نگه داريد.آموزش هايي كه در راهنما درباره چگونگي نگهداري از الپتيكال بيان شده به دقت عمل كنيد و هيچگاه آنها را فراموش نكنيد.قبل از شروع تمرين با يك پزشك مشورت كنيد تا ميزان سلامتي تان را مورد بررسي قرار دهد تا با خيالي آسوده به تمرين بپردازيد.اگر شما حالت تهوع، سر گيجه و يا علايم غير عادي ديگري داشته ايد تا زماني كه اين علايم به پايان نرسيده است دست به تمرين روزانه با دستگاه نزنيد و بار ديگر با پزشكتان مشورت كنيد.براي جلوگيري از دررفتگي ها و درد ها قبل از شروع ورزش روزانه با دستگاه مقداري به فعاليت هاي گرم كردن بپردازيد و در پايان تمرين نيز زماني را به سرد كردن بپردازيد. در ضمن حركات كششي را در ابتدا و انتهاي ورزش خود فراموش نكنيد.اين دستگاه براي استفاده در بيرون منزل نمي باشد.مكان دستگاه بر روي يك سطح صاف باشد و براي پيشگيري از هر گونه آسيب به دستگاه از به زمين افتادن و سقوط دستگاه جلوگيري كنيد.مطمين شويد كه در محيط تهويه مناسب وجود دارد و از تمرين در هواي سرد اجتناب كنيد.اگر به كودكان اجازه استفاده از دستگاه را مي دهيد مي بايست بر فعاليت آنها نظارت داشته باشد و به درستي روش استفاده از دستگاه را به آنها آموزش دهيد به ياد داشته باشيد كه جسم و روح كودكانتان و همين طور شخصيتشان توسعه مي يابد.قبل از استفاده از دستگاه از سالم بودن آن اطمينان داشته باشد و از دستگاه اسكي فضايي معيوب استفاده نكنيد.در هنگام استفاده از دستگاه لباس هاي متناسب به تن كنيد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 85
  • بازدید کلی : 2211
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی